petak, 11. rujna 2015.

TUŽBA zbog "šutnje administracije" (Potrebno gotovo svakom građaninu)

TUŽBA zbog "šutnje administracije" 

                                                                             UPRAVNI SUD REPUBLIKE HRVATSKE

Tužitelji: ________________________________

Tuženik: ______________________________


TUŽBA

zbog "šutnje administracije"

I. Koristeći se svojim građanskim pravom na slanje predstavki i obavijesti, tužitelji su u ime ____________________________________________podnijeli Ministartvu _________________dana ______________ godine predstavku/obavijest o kršenju odredaba Zakona _____________ od strane _________________ te su zatražili pokretanje inspekcijskog nadzora i nadzora zakonitosti nad ___________________, odnosno usklađivanje poslovanja __________________ sa odredbama Zakona o _______________, dopunom podneska _________________________________.

Obzirom da nadležno tijelo nije u propisanom roku iz čl.42. st.3. Zakona o općem upravnom postupku izvijestilo tužitelje o podnesenoj predstavci, tužitelji su prigovorom od dana ______________ zahtijevali od tuženika čelnika tijela javne vlasti, gosp. ____________, Ministra__________________, kao i ___________________, ravnatelja Uprave ________________ da odgovori na njihov prigovor i donese potrebne odluke o inspekcijskom nadzoru i nadzoru zakonitosti.

Iako je čelnik tijela državne uprave po čl. 122. Zakona o općem upravnom postupku bio dužan donijeti odluku o prigovoru u roku od 8 dana, odgovorio je pročelnik uprave za ___________neformalnom obavješću _________________ ur.br. ______________ datiranim________________. , no poslanim tek ______________.

Nezadovoljni sadržajem takvog podneska, tužitelji su zahtjevom od _____________ ponovno zatražili donošenje odluke o podnesenom prigovoru, a na koji dopis se nadležno tijelo ponovno oglušilo.

Naime, čl.122.st.3. Zakona o općem upravnom postupku propisano je da čelnik tijela odlučuje o prigovoru rješenjem u roku od osam dana od dana izjavljivanja prigovora. Iz dopisa pročelnika uprave za _______________od _____________. razvidno je da isto nema ni propisanu formu ni sadržaj, niti se isti dakle može smatrati rješenjem iz tog članka.

Prema tome, obzirom da se na podnesenu obavijest nije donijela valjana odluka ni u prvom ni u drugom stupnju, tužitelji zbog "šutnje administracije" u konkretnom slučaju podnose upravnu tužbu.

Dokazi:
1. uvid u spis
2. Predstavka od _____________., zaprimljena _______________.
3. Nadopuna podneska – zahtjev za inspekcijskim nadzorom od _______________.
4. Prigovor od ______________.
5. Dopis od ___________.
6. Ponovni zahtjev od _____________.

II. Iako je već samom činjenicom nastupanja "šutnje administracije" ostvaren razlog za usvajanje ove tužbe i nalaganje nadležnom tijelu donošenje odgovarajućeg rješenja u određenom roku, tužitelji ipak ovim putem predlažu naslovljenom sudu da presudom samo riješi upravnu stvar.

Ovaj zahtjev tužitelji opravdavaju činjenicom da se nadležno tijelo u oba stupnja oglušilo o stavljenu obavijest i zahtjev, a od dana prvog podnošenja zahtjeva je proteklo razdoblje dulje od 6 mjeseci.

Nadalje, takav zahtjev opravdava i činjenica da iz sadržaja dopisa tuženika od ___________ proizlazi nesporno priznanje tuženika o nezakonitostima u radu _____________ .  Unatoč postojanju i priznanju nezakonitosti u ________________, tuženo tijelo nije poduzelo ama baš nikakvu radnju iz svog djelokruga kako bi spriječilo učestalo kršenje zakona od strane te ______________.

Ministarstvo uporno i s jasnom porukom ignorira ne samo svoju nadležnost, već i zakonsku obvezu odgovoriti na prigovor.

Zato, i navedenom činjenicom tužitelji također opravdavaju zahtjev za rješavanje ove upravne stvari pred naslovljenim sudom.

Prema tome, a u okviru odredbe čl.2. i čl.3. Zakona o sudovima prema kojima su sudovi tijela državne vlasti koja sudbenu vlast obavljaju samostalno i neovisno u okviru djelokruga i nadležnosti određene zakonom, te štite Ustavom i zakonima utvrđeni pravni poredak Republike Hrvatske, te osiguravaju jedinstvenu primjenu zakona, ravnopravnost i jednakost svih pred zakonom, tužitelji apeliraju na potrebu da se ova upravna stvar riješi već pred naslovljenim sudom, obzirom je riječ o posljednjoj instanci u upravnom postupku.

Prema tome, nezakonitosti su i više nego očite, te je doista nejasna indiferentnost i šutnja nadležnog ministarstva koja te nezakonitosti tolerira i dopušta, čak i unatoč dopisu Predsjednice RH. 

III. Tuženo tijelo će po primitku tužbe pokušati osporavati tvrdnje tužitelja s obrazloženjem da isto nema ovlasti za poduzimanje mjera prema ______________ zbog toga što nije donesen poseban zakon o inspekcijskom nadzoru ________________.

Međutim, navedena tvrdnja je sasvim irelevantna i između ostalog neutemeljena, između ostalog, poslovi iz nadležnosti svakog ministarstva, pa tako i ovdje tuženog tijela propisani su čl.37. Zakona o sustavu državne uprave (u daljnjem tekstu ZSDU), te su navedeni i neposredna primjena zakona, osiguravanje provedbe zakona, rješavanje u upravnim stvarima, te provođenje inspekcijskog i upravnog nadzora.

Što se tiče provođenja samog inspekcijskog nadzora, tužitelji ističu da je posao iz nadležnosti svakog ministarstva, a temeljem navedenog zakona, provođenje inspekcijskog nadzora, dok su ovlasti inspektora također izričito propisane upravo Zakonom o sustavu državne uprave kao općim zakonom koji se primjenjuje na sve inspektore, a sukladno odredbi čl.26. tog Zakona.

Prema tome, inspekcijski nadzor kao dio poslova državne uprave, a propisan Zakonom o sustavu državne uprave, obuhvaća nadzor nad praktički svim pravnim subjektima u jednom društvu, te im je funkcija kontrola zakonitosti rada i akata državnih tijela te drugih pravnih i fizičkih osoba, pa tako i tuženika.

IV. Sve i da se prihvati tvrdnja tuženog tijela da se ne može provesti inspekcijski nadzor, među poslove ministarstva i nadalje spadaju poslovi neposredne primjene zakona, te osiguranje njegove provedbe.

Neposredna primjena zakona, osiguranje njegove provedbe kao i vršenje nadzora nad zakonitošću rada sastavni  je dio poslova ministarstva.

Međutim, tuženo tijelo je potpuno neosnovano izignoriralo predstavke tužitelja, što šteti samom pravnom poretku RH dajući pojedinim osobama pravo na sustavno kršenje zakona RH.

V. Slijedom svemu iznesenom, tužitelji predlažu sudu donijeti presudu u pogledu "šutnje administracije" tuženog tijela, tako da se usvoji tužba i tužbeni zahtjev.

P R E S U D A

I. Usvaja se tužba.

II Nalaže se tuženiku da u roku 15 dana naloži prvostupanjskom tijelu, Upravi za _____________ donošenje rješenja o predstavci tužitelja podnesenoj dana __________________. godine i zavedene pod posl. brojem _________________________ .


Datum, mjesto _____________________                                 TUŽITELJ

Nema komentara:

Objavi komentar